در بسته بندی و اسباب کشی از چه لوازمی استفاده می شود؟

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید بسته بندی اثاثیه و لوازم با استفاده از چه لوازمی صورت می گیرد. به عبارت دیگر در خدمات اسباب کشی صورت گرفته توسط شرکتهای اتوبار و باربری تهران، با استفاده از چه وسایلی اسباب و اثاثیه بسته بندی می شوند؟

اگر شما هم علاقه مند به آشنایی با انواع لوازم بسته بندی (Moving Supplies) هستید و مایلید در این زمینه از نحوه علکرد کارگران باربری این شرکتها مطلع شوید، پیشنهاد می کنیم که تا انتهای مقاله با ما همراه باشید:


- کارتن بسته بندی:

کارتن های بسته بندی اولین ابزار و وسیله ای هستند که ناخودآگاه هنگام صحبت در مورد لوازم بسته بندی، در ذهن افراد نقش می بندد. چرا که اهمیت کارتن در اسباب کشی و جابجایی وسایل و لوازم شرکتها و یا منزل بسیار زیاد است. بطوری که حتی در صورتی که از سایر لوازم بسته بندی استفاده چندانی نشود، از کارتن معمولا جهت جابجایی بسیاری از لوازم استفاده می شود. جنس کارتن ها از کاغذ است و امروزه کارتن ها عمدتا از نوع چندلایه هستند (جدیدترین نوع کارتن های بسته بندی مخصوص اسباب کشی در زمان تنظیم این مقاله از نوع هفت لایه هستند)
امروزه کارتن های بسته بندی کاربردهای زیاد و مختلفی در صنایع، مراکز تجاری، بازرگانی و حمل و نقل دارند و کاربرد آنها محدود به خدمات اتوبار تهران و حمل بار نیست. از جمله مهمترین کاربردهای این کارتن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

فرودگاه ها، ایستگاه های راه آهن و یا ترمینال های اتوبوس رانی (جهت بسته بندی و ارسال بار مسافران)
کارخانجات و کارگاه های تولیدی
مغازه ها و فروشگاه های بزرگ یا کوچک
بازارها و مراکز خرید و فروش
عمده فروشان اجناس و کالاها
دفاتر اداره پست و موسسات یا شرکتهای وابسته به آن
مطبوعات و دکه های فروش روزنامه ها و مجلات
افراد حقیقی یا حقوقی توزیع کننده مواد غذایی و لبنیات
سوپر مارکت ها و مراکز فروش لبنیات
مراکز فروش و خدمات مصالح ساختمانی
کتاب فروشی ها و یا مراکز فروش لوازم التحریر

و موارد متعدد دیگر. پس همانطور که مشاهده کردید امروزه کارتن ها تبدیل به بخش مهمی از زندگی ما شده اند بدون اینکه بسیاری از مردم به آن توجه چندانی داشته باشند. یکی از مزایای کارتن های بسته بندی، محیط زیست دوست بودن آنهاست. بطوری که در صورت پارگی و کهنه شدن کارتن های مورد نظر، می توان از آنها در جهت مصارف دیگر استفاده نموده و یا در نهایت به سادگی اقدام به بازیافت و یا حتی نابود کردن آنها کرد. چرا که جنس آنها از لایه های کاغذ و یا فیبر است. 


در بسته بندی و اسباب کشی از چه لوازمی استفاده می شود


نکته جالب اینجاست که در زبان انگلیسی کلمه کارتن (Carton) صرفا به معنای کارتن بسته بندی نیست و یک مفهوم کلی است که به معنای هر نوع کارتن کوچک و یا بزرگی است که در صنایع و مراکز تجاری و تولیدی یا خدماتی استفاده می شود. برای مثال حتی کارتن ها یا شانه های تخم مرغ و حتی پاکت های شیر نیز در این دسته قرار می گیرند. 

همچنین از اصطلاح Cardboard box نیز بطور مشابه استفاده می شود با این تفاوت که معمولا از این عنوان برای جعبه و یا کارتن هایی که در صنایع مختلف ساخته و استفاده می شوند، استفاده می شود که علاوه بر کارتن بسته بندی، شامل جعبه و یا کارتن های مورد استفاده جهت بسته بندی سیگار، شکلات، تولیدات کارخانه ها (از جمله برخی از لبنیات و مواد غذایی قابل بسته بندی) و موارد دیگر می شوند. 
اما به کارتن های اسباب کشی در زبان انگلیسی معمولا moving boxes گفته می شود. که دو نوع دارند:

کارتن های حمل بار
کارتن رگال دار

معمولا زمانی که بحث خرید یا استفاده از کارتن های اسباب کشی می شود، نوع اول به ذهن افراد می رسد (مخصوصا کسانی که در این زمینه اطلاعات کمتری دارند و یا در زمینه خدمات باربری و اثاث کشی مشغول فعالیت نیستند) ولی نوع دوم یا کارتن های رگال دار نیز امروزه نقش مهمی در اسباب کشی و باربری دارند. این نوع کارتن ها جهت بسته بندی و حمل لباس استفاده می شوند. به ویژه لباس هایی مانند کت و شلوار، مانتو، پیراهن و خلاصه هر نوع لباسی که از گیره کمد آویزان می شود تا چروک نشوند، براحتی از گیره های این کارتن ها آویزان شده و سپس حمل می شوند. 


- استرچ رپ (Stretch wrap) :

استرچ رپ (که در زبان انگلیسی علاوه بر اصطلاح نوشته شده بالا به آن stretch film نیز می گویند) در واقع نوعی لایه پلاستیکی یا کاور ضد ضربه است که در اسباب کشی به منظور حفظ ایمنی بدنه اشیاء مختلف استفاده می شود و به دور آنها پیچیده می شود. امروزه از استرچ رپ به دلیل انعطاف بالا و قابلیت ضربه گیری و محافظت از اشیاء مختلف نه تنها در اثاث کشی برای حمل بار بلکه در بسیاری از صنایع و کارخانجات نیز استفاده می شود. امروزه استرچ رپ در بسته بندی بسیاری از وسایل سبک و یا سنگین خانگی و یا اداری کاربرد دارد و بسیاری از شرکتهای باربری تهران از این وسیله استفاده می کنند. 

از جمله کاربردهای مهم استرچ رپ در اتوبار تهران می توان به بسته بندی مبل در اسباب کشی، بسته بندی لوازم صوتی تصویری، بسته بندی لوازم شکستنی، بسته بندی و حمل جهیزیه عروس، بسته بندی میز و صندلی و بسیاری از موارد دیگر اشاره کرد. استرچ رپ تا حد زیادی جلوی وارد شدن ضربه به وسایل و اثاثیه را می گیرد و تقریبا نقش محافظ را ایفا می کند. جنس استرچ رپ از نوعی پلی اتیلن است و این وسیله قابلیت بازیافت دارد. 


استرچ رپ در بسته بندی و اسباب کشی


- بابل رپ (bubble wrap) :

بابل رپ همان نایلون حباب دار است که کاربردهای فراوانی در حمل وسایل و باربری دارد. بطوری که از بابل رپ یا نایلون های حباب دار نه تنها جهت بسته بندی اثاثیه بلکه حتی جهت بسته بندی وسایلی مانند میز و صندلی ها و یا برخی از اشیاء تزئینی مغازه ها و فروشگاه ها هنگام حمل استفاده می شود. 

حباب های پوشش بابل رپ مانع از آسیب رسیدن و تماس مستقیم بدنه اشیاء با هر گونه وسیله ای می شوند. به همین جهت به آنها نایلون ضربه گیر نیز گفته می شود. جالب است که گاهی کودکان و حتی نوجوانان به قصد تفریح و سرگرم شدن، اقدام به ترکاندن حباب های بابل رپ می کنند. 


بابل رپ در بسته بندی و اسباب کشی


- بست کمربندی :

بست کمربندی همان نوع بست هایی است که معولا جهت بستن چند سیم به یکدیگر بکار می رود. از جمله سیم های اتصال دهنده بخش های مختلف کامپیوتر و یا کابل و سیم های پشت تلویزیون و DVD Player. این بست ها کمک بزرگی به بستن سیمها و حتی بستن کارتن های کوچک در اسباب کشی و حمل بار می کنند. 

شرکت باربری اهورا بار تهران با تجربه ای موفق در زمینه خدمات اثاث کشی و اتوبار تهران با استفاده از بهترین لوازم بسته بندی در خدمت شماست. 

Blog

بسته بندی مبلمان در اسباب کشی

بسته بندی مبلمان یکی از بخش های مهم خدمات اسباب کشی و حمل بار است که توسط کارکنان شرکتهای اتوبار و باربری تهران صورت می گیرد. بسته بندی مبل و اجزاء آن که در واقع بخشی از بسته بندی اثاثیه و لوازم است، باید بصورت اصولی و صحیح انجام شود تا هیچ گونه آسیب و یا خسارتی به مبلمان وارد نشود.

ادامه مطلب
Blog

بسته بندی لوازم شکستنی

بسته بندی وسایل شکستنی در اسباب کشی و باربری یکی از بخش های مهم و حساس کار است. اهورا بار به عنوان یکی از بهترین شرکت های اتوبار و باربری تهران، مفتخر است که با سالها تجربه در زمینه بسته بندی وسایل منزل و یا شرکت ها با موفقیت در این زمینه خدمات خود را به مشتریان عرضه کند.

ادامه مطلب
Blog

نکات بسته بندی وسایل آشپزخانه

یکی از نکات مهم اثاث کشی و حمل بار تهران، داشتن دقت کافی و مهارت های لازم در انجام دادن بسته بندی اثاثیه است. به ویژه در بسته بندی لوازم آشپزخانه (به انگلیسی: packing kitchen). این نکته در خدمات اسباب کشی در تهران بسیار حائز اهمیت است. هر چه در هنگام بسته بندی وسایل از لوازم بهتری استفاده شود و کارگران باربری که از طرف شرکتهای باربری تهران جهت ارائه این خدمات اعزام شده اند، حرفه ای باشند و تجربه بیشتری در این زمینه داشته باشند این کار کمک بیشتری به انجام درست این کار می کند.

ادامه مطلب