مراحل بسته بندی برای اسباب کشی

یکی از مهمترین اقداماتی که در اسباب کشی برای مشتریان انجام می شود، بسته بندی اثاثیه منزل است که یکی از مهمترین مراحل اثاث کشی است. البته بسته بندی هم خود دارای چند مرحله است و هر چه دقت بیشتری در این مراحل صورت بگیرد، در نهایت بسته بندی وسایل بهتر انجام شده و از هر گونه خطا و یا اشتباه در این زمینه پرهیز می شود. 

به همین جهت رعایت مراحل مختلف بسته بندی اهمیت زیادی دارد و به همین منظور در این مقاله سعی می کنیم که مراحل مختلف بسته بندی وسایل منزل را به شما معرفی کنیم. امیدواریم پیش از اسباب کشی با مطالعه این موارد بتوانید سریع تر و راحت تر اسباب کشی کنید.

ناگفته نماند که بعضی از مراحل زیر را باید خود شما و برخی دیگر را کارگران حمل بار، باید انجام بدهند:


مرحله جمع آوری وسایل:

اولین و یکی از مهمترین مراحل بسته بندی، گردآوری وسایل و لوازم است. در این مرحله که در واقع مقدمه ایست بر مراحل دیگر اثاث کشی، باید کلیه وسایل جمع آوری شده و آماده حمل بار بشوند. بطوری که در این مرحله کلیه لباس ها، میز و صندلی ها، وسایل آشپزخانه، وسایل شکستنی و یا غیر شکستنی، کتاب و لوازم شخصی، تخت خواب ها و لوازم مربوطه، لوسترها، پرده ها، گل و گیاهان و سایر وسایل منزل باید یک به یک جمع آوری شوند و هر کدام در گوشه ای قرار داده شوند تا زمانی که کارگران به خانه شما می آیند، براحتی هر دسته از وسایل را بتوانند بسته بندی کنند. 

بهتر است به این منظور اتاق به اتاق خانه را برگردید و حتی در انباری منزل خود نیز جستجو کنید و کلیه لوازمی را که می خواهید به منزل جدید ببرید، را همه به دقت آماده کنید و در گوشه و کنار منزل قرار بدهید. البته طوری که بی نظمی و بهم ریختگی زیادی در منزل بوجود نیاید. 


جدا کردن وسایل ارزشمند:

برخی وسایل مانند یادگاری های خانوادگی، قاب عکس یا آلبوم های عکس، طلا و جواهرات، اسناد و مدارک شخصی یا خانوادگی را باید آماده کنید و بهتر است چنین وسایلی را خود به محل جدید حمل کنید. بنابریان توصیه می کنیم که انتظار بسته بندی چنین وسایلی را توسط کارگران نداشته باشید. 


مرحله آماده سازی وسایل بسته بندی:

استفاده از وسایل بسته بندی اهمیت زیادی در اسباب کشی دارد چرا که بدون استفاده از چنین لوازمی، اصولا بسته بندی حرفه ای و صحیح وسایل امکان پذیر نیست. (در مقاله در بسته بندی و اسباب کشی از چه لوازمی استفاده می شود؟ به این وسایل و اهمیت آنها اشاره کرده ایم) از جمله کارتن های اسباب کشی - کارتن های حمل وسایل و یا کارتن رگال دار جهت بسته بندی لباس ها به تعداد کافی - استرچ رپ و بابل رپ (پلاستیک ها و نایلون های ضد ضربه و حباب دار جهت حفظ ایمنی وسایل)، طناب و یا چسب های نواری مقاوم، ساک اثاث کشی (در صورت وجود) و... 

این وسایل نیز باید از قبل به تعداد کافی فراهم شده باشند. چون در روز اسباب کشی شاید وقت به اندازه کافی جهت تهیه وسایلی مانند کارتن های چندلایه جهت بسته بندی، نداشته باشید. 


مراحل بسته بندی اثاثیه برای اسباب کشی


مرحله بسته بندی وسایل حساس:

بسته بندی لوازم شکستنی یکی از حساس ترین مراحل بسته بندی اثاثیه است. در این مرحله کارگران باربری وسایل شکستنی را یک به یک در کارتن های مخصوص چندلایه قرار می دهند و بدنه آنها را با استفاده از تکه نایلون های ضد ضربه حباب دار می پوشانند و با استفاده از فوم، فضای خالی کنار کارتن ها را پر می کنند تا در برابر هر گونه ضربه و یا فشار این اشیاء محفوظ بمانند. 

معمولا وسایل شکستنی و حساس در کارتن ها و یا جعبه های کوچکتر قرار داده می شوند و وسایل دارای سایز بزرگتر و نشکستنی در کارتن های بزرگتر. 
ضمنا بسته بندی لوازم روشنایی مانند آباژور و لوستر نیز در این دسته قرار می گیرند چرا که بدنه اصلی آنها حساس است و باید در زمان بسته بندی، به دقت جهت حمل و جابجایی کاور شوند و در کارتن ها گذاشته شوند.


بسته بندی وسایل سنگین:

بسته بندی لوازم سنگین منزل مانند بسته بندی میز و صندلی، یخچال های بزرگ، اجاق گاز، ماشین لباسشویی، مبلمان و موارد مشابه معمولا بر این روال است که دور تا دور وسیله را با استفاده از کاورهای پلاستیکی می پوشانند و سپس کارگران آنها را حمل می کنند. در واقع به دلیل سایز بالا و همچنین وزن زیاد این لوازم، امکان قرار دادن آنها در کارتن نیست و تنها با استفاده از پوشش پلاستیکی ضدضربه، بسته بندی آنها صورت می گیرد. 


بسته بندی لوازم شخصی:

وسایلی مانند لوازم تحریر، کتاب ها و موارد مشابه را می توان براحتی در جعبه و کارتن های اسباب کشی قرار داده و آماده حمل به مقصد کرد. به این منظور نه تنها از کارتن ها بلکه حتی می توان از جعبه های معمولی و یا ساک های بزرگ مخصوص اسباب کشی نیز استفاده کرد چرا که نگرانی در مورد شکستن وسایل وجود ندارد. 


نوشتن محتوای اثاثیه:

نکته دیگری که نباید در بسته بندی وسایل منزل فراموش کرد این است که ترجیحا سعی کنید محتوای درون کارتن ها را بنویسید تا هنگام باز کردن و چیدمان لوازم در مقصد، مشخص شود که وسایل مورد نظر باید به کدام اتاق یا سالن منزل جدید برده شوند تا بلعدا سر فرصت باز شده و چیده شوند. 

جهت بسته بندی لوازم منزل و یا محل کار خود و همچنین خدمات باربری تهران با شرکت اتوبار اهورا بار تماس بگیرید. 

Blog

بسته بندی میز و صندلی در اسباب کشی

بسته بندی میز و صندلی بخشی از خدمات بسته بندی اثاثیه است که توسط شرکتهای باربری تهران جهت اثاث کشی و جابجایی وسایل و لوازم منزل و یا شرکتها انجام می شود. همانند بسیاری از وسایل دیگر، میز و صندلی نیز بهتر است به دقت بسته بندی شوند تا در زمان حمل بار به مقصد مشکلی پیش نیامده و به سلامت به مقصد ارسال شوند.

ادامه مطلب
Blog

چرا بسته بندی اثاثیه در اسباب کشی اهمیت دارد؟

همانطور که می دانید شرکتهای باربری تهران به کسانی که قصد اثاث کشی و جابجایی لوازم خود از محلی به محل دیگر را دارند، خدمات اسباب کشی را ارائه می دهند. در این میان یکی از مهمترین مراحل اسباب کشی و خدمات اتوبار تهران نیز بسته بندی اثاثیه است. بسته بندی لوازم یکی از مهم ترین بخش های اثاث کشی است. چرا که در این مرحله اسباب و اثاثیه آماده حمل بار می شوند. این کار از طریق بسته بندی صورت می گیرد.

ادامه مطلب
Blog

نکات بسته بندی وسایل آشپزخانه

یکی از نکات مهم اثاث کشی و حمل بار تهران، داشتن دقت کافی و مهارت های لازم در انجام دادن بسته بندی اثاثیه است. به ویژه در بسته بندی لوازم آشپزخانه (به انگلیسی: packing kitchen). این نکته در خدمات اسباب کشی در تهران بسیار حائز اهمیت است. هر چه در هنگام بسته بندی وسایل از لوازم بهتری استفاده شود و کارگران باربری که از طرف شرکتهای باربری تهران جهت ارائه این خدمات اعزام شده اند، حرفه ای باشند و تجربه بیشتری در این زمینه داشته باشند این کار کمک بیشتری به انجام درست این کار می کند.

ادامه مطلب